sâmbătă, 10 ianuarie 2015

Ce este sufletul ?

Participant: Ce este sufletul sir ? 

Krishnamurti: Ce este sufletul ?

Participant: Constiinta din interiorul nostru.

K: Crezi că există ceva în tine care este permanent, care este lumina lui Dumnezeu, care este fără nume, etc., îl numesti sufletul, lumina, oricum  ai vrea sa il numesti. Că există în tine, în conștiința ta, în creierul tău, în mintea ta, ceva ce nu este lumesc, care nu tine de gândire. Corect? Tu crezi asta, nu-i așa d-le?

Participant: Nu, eu nu cred în ea.

K: De ce?

Participant: Nu există un astfel de lucru.

K: De unde știi?

Participant: (inaudibil)

K:  Doar credință, credință, credință. Ce fel de creier aveti, domnilor? Nu vreti să aflati? Nu vreti să investigati adevărul aceastor chestiuni, dacă există suflet, spirit, sau oricum ati vrea să-i spunem? "Eu Doar cred". Dacă "doar credeți", ce valoare are? Să presupunem "Cred că am suflet, sau orice ar fi, super-Atman. Eu cred în asta." Ce valoare are? În viața de zi cu zi ce rol  joaca? Sunt mizerabil, sunt confuz, singur, anxios, ce rost mai are sa cred în existenta sufletului? Dacă eu sunt liber de toate credintele mele, complet, atunci voi afla. Dar să presupunem ca "eu cred ca sunt..." si totul devine atât de copilăresc. Pentru numele lui Dumnezeu.

P: Dar, mulți oameni mari ... cum ar fi Ramana Maharashi etc.

K: Ce este cu ei?

P: Ei au trăit o viață simplă și ne-au aratat ca te poti dedica personal ... (inaudibil) Este posibil să nu credem in ei ?

K: Domnule, puteti sa uitati de toate aceste persoane,  Ramana Maharashi, Ramakrishna, etc. indiferent de ceea ce au fost acesti oameni.  Ce valoare are viața lor pentru tine? Ai viața ta de trait, nu viața lor!  Și când acesti oameni spun că au atins - indiferent de ceea ce au atins - de unde știi?

P: Ați spus, de asemenea si dvs, ca există o eternitate atemporală.

K: Ah, am spus-o, domnule. Nu-l cred! (Râsete)

P:  Nu sunteti corect, domnule.

K: Nu e corect, știu că nu este destul de corect. Dar, domnule, asculta un pic. Adevărul este că ceva ce nu se poate experimenta nu poate fi spus, cuvântul nu este faptul in sine. Dar dacă trăiești prin cuvinte raman doar cuvinte si nimic altceva. Înțelegi? Cuvântul nu este faptul real, daca spui "copac" cuvântul "copac" nu este copacul real. Pot descrie ce este eternitatea dar cuvântul nu este eternitatea. Dar noi suntem mulțumiți cu cuvântul. Corect, domnule?

Spui de exemplu ca iubesti pe cineva din toata inima, cu toata mintea ta, iar apoi imi spui ca asta este iubire, iar eu accept aceste cuvinte, dar nu primesc  nici o floare. Avem lideri: lideri religioși și lideri politici. Nu știu de ce, de ce avem nevoie de lideri ? Ramakrishna sau oricare alt guru pe care l-am  avut, unul după altul.  Și de ce ii urmezi? Înțelegi? Dacă odată ce ai realizat că ești responsabil în întregime pentru tine, că ești într-o junglă, literalmente într-o junglă, de unde  va trebui să iti faci singur propria cale de ieșire, ca nu este nimeni care să te conducă, atunci vei  uita de toate acestea - exemple, cărți, totul, pentru că prin aceasta intelegere tu vei obtine vitalitate, puterea de a merge inainte. Dar în momentul în care depinzi de alti lideri devii slab. Dacă iti vei dai seama în inima ta, nu doar intelectual, atunci esti un om, o ființă umană, liber să mergi drept inainte. Dar noi nu vrem asta. Domnule, este atât de simplu.




J. Krishnamurti
Second Public Question & Answer Meeting in Madras
December 1981

3 comentarii:

rentacarotopeni85 spunea...

Sufletul si constiinta unui om sunt lucruri divine.


rent a car Bucuresti
inchirieri auto Bucuresti

rentacarotopeni85 spunea...

Sufletul si constiinta unui om sunt lucruri divine.


rent a car Bucuresti
inchirieri auto Bucuresti

DR. DAWN spunea...

Îi sunt foarte recunoscător Dr Dawn Acuna, pentru că mi-a adus înapoi soțul care m-a părăsit pentru o altă femeie, în acel moment soțul meu M-a părăsit am crezut că am pierdut totul până când o prietenă de-a mea mi-a dat-o pe Dr Dawn Acuna, contact WhatsApp, i-am trimis un mesaj și i-a spus durerea prin care trec, așa că ea mi-a spus că totul va fi bine, dacă am încredere și cred în ea, vraja va funcționa cu siguranță pentru mine și soțul meu sigur se va întoarce acasă și mi-a spus ce de făcut, așa că acele lucruri au fost făcute și 48 de ore mai târziu, soțul meu s-a întors acasă cerșindu-mi iertare, sunt atât de fericit și recunoscător Dr Dawn Acuna, dacă aveți nevoie de ajutorul ei, contactați-o, este precisă și sinceră,
* Dacă vrei să vrăji pentru a concepe.
*Daca vrei sa ramai insarcinata.
* Dacă vrei să-ți întorci iubitul
*Dacă vrei să vindeci orice fel de boală
* Dacă aveți nevoie de vrajă pentru a obține un loc de muncă bun. *Dacă doriți să nu mai aveți avort spontan. Si etc. scrie-i pe e-mail { dawnacuna314@gmail.com }
WhatsApp: +2348032246310

Trimiteți un comentariu